הפרשות לפנסיה

הפרשות לפנסיה, הפקדות לקרן פנסיה

הפרשות לפנסיה

הפרשות לפנסיה – לא מה שחשבת

למרות שישנה חשיבות רבה מאוד לחיסכון בכלל ולחיסכון פנסיוני בפרט, רק מעטים באמת יודעים את כל מה שחשוב לדעת אודות הפרשות לפנסיה והחובה של המעסיקים בנושא לגבי עובדיהם. בנוסף, רק מעטים באמת מכירים את כל האפשרויות השונות של קרנות הפנסיה השונות ואת זכותם של העובדים לבחור באפיק מסוג אחד ולא בסוג אחר. קבלת הכוונה נכונה וניהול מקצועי מאת רפאל כהן עשוי להכניס לחשבון הבנק שלכם לא מעט סכומים ולא מבוטלים.

למעשה, העובד זכאי להפרשה לפנסיה לאחר 6 חודשי עבודה במקום העבודה, ואם היה לו ביטוח פנסיוני פעיל קודם לכן, זכאי מהיום הראשון כשההפרשות מבוצעות לאחר 3 חודשי עבודה רטרואקטיבית או בתום שנת המס, לפי המוקדם. העובד זכאי לבחור את הקופה אליה הוא מעוניין להצטרף. אך לחוק משמעויות רבות המחייבים הבנה עמוקה וייעוץ הולם.

הפרשות לפנסיה - אחוזי הפרשה אפשריים לפנסיה

מקובל להפקיד לקרן הפנסיה דמי גמולים בשיעור של כ- 12.5% משכר העובד, כשהתמהיל המקובל הינו מינימום 6.5% ועד 7.5% במקרים מסוימים, המופרשים על ידי המעביד ו - 6% המופרשים על ידי העובד. זאת, בנוסף להפקדה של לפחות 6% מהשכר, על ידי המעביד, למרכיב הפיצויים ועד 8.33%. משא ומתן שלנו עם המעסיק יכול להגדיל את אחוזי ההפקדה למקסימום האפשרי, נתקלנו במקרים בהם המעסיק לא הכיר את החוק במלואו ורצה להפריש פחות, אך הבהרות שהוא קיבל מאתנו כולל הפניה לחוק המתאים המורה על כך, הגדילו את ההפרשות לפנסיה של הלקוח/ה שלנו.

עמית שכיר יכול להפקיד דמי גמולים בשיעור הנע בין 6% ל- 7%. לעומתו, המעסיק יכול להפקיד דמי גמולים בשיעור הנע בין 6.5% ל- 7.5% ופיצויים בשיעור הנע בין 6% ל- 8.33%. יש לציין, כי העובד יכול להגדיל את החיסכון הפנסיוני באמצעות הגדלת שיעור הפקדתו בקרן עד ל- 7%, גם במידה והמעסיק החליט להפקיד עבורו רק 6.5% לתגמולים. עובד אשר מבקש להפריש סכום גבוה יותר, זכאי לעשות זאת לקרן פנסיה כללית משלימה אשר לא מוגבלת בסכומי ההפקדה ובאופן עצמאי.

ניתן בנוסף לפי הצורך האישי של הלקוח לשלב את ההפרשות לפנסיה בין תכניות שונות בהתאם לצורך האישי, בין קרן פנסיה לביטוח מנהלים ולקופת גמל.


חשוב לדעת על הפרשות לפנסיה

מעת לעת בבקרות שאנו מבצעים עבור לקוחותינו אנו מגלים הפרשות חסרות בחודשים ספיציפיים ומעדכנים את הלקוח ואו את המעסיק לבירור, בהרבה מהמקרים הפקדות מבוצעות באופן שגוי וללא התערבותנו אף אחד לא היה שם לב שההפקדה חסרה בתכנית, בעקבות התערבותנו וביצוע תיקון ההפקדה נקלטת.


כפי שניתן לראות ישנה חשיבות רבה להתייעצות  עם מנהל פנסיוני מומחה בטרם קבלת החלטה כלשהי בהתאם לתיקון פקודת מס ההכנסה. יש לזכור שכל שינוי קטן באופן החיסכון לפנסיה עשוי ליצור השפעה משמעותית לאורך שנים, ומכאן החשיבות בהסתייעות במומחה בעל ניסיון רב טרם ביצוע פעולה כלשהי הנוגעת לחיסכון הפנסיוני. פנו אלי עוד היום לקבלת הכוונה ללא התחייבות.

 

צור קשר

יצירת קשר- רפאל כהן

המלאכה 4, פולג, נתניה.

ליד איקאה

וואצאפ למשרד - לחץ כאן

טלפון: 072-2384238

 דואר אלק':

refael@insurance-service.co.il

 

הצהרה

אין באמור לעיל כדי להוות תחליף לייעוץ או שיווק פנסיוני או פיננסי אישי המותאם לצרכי הלקוח. אתר זה הינו אתר למידע כללי ובעלי האתר מחזיקים ברישיונות מתאימים מתכנן פיננסי ופרישה סוכן ביטוח פנסיוני ומפוקחים ע"י משרד האוצר והרשות לשוק ההון. אין באמור לעיל התחייבות להשגת תשואות עודפות ואין במידע על תשואות שהושגו בעבר להעיד על תשואות שתושגנה בעתיד. המידע המובא כאן הינו לצורך ידע כללי בלבד וכל העושה בו שימוש ללא הכוונה מקצועית אחראי על מעשיו וכל האחריות על מעשיו ופעולותיו היא שלו. 

אנו תומכים בהחזרת החטופים הביתה לחץ כאן 

אנו מתנדבים כאן זיו נעורים

אנו מתנדבים כאן 8200 לעסקים קטנים

 

 
© 2017 Refael Cohen. All Rights Reserved.