רפאל תכנון פיננסי אישי
חייגו עכשיו 072-2384238

קרן פנסיה

קרן פנסיה

החשיבות של ניהול מותאם אישית לקרן הפנסיה שלכם

כשמדובר בקרן הפנסיה שלכם, חשוב להבין שהבחירה במסלול ברירת המחדל עשויה להיות נוחה, אבל לא תמיד היא הבחירה הטובה ביותר עבורכם ואתם מפסידים המון כסף בעקבות האי החלטה הזו. לעיתים קרובות, אנשים משאירים את קרן הפנסיה שלהם באותה מסגרת שהוקצתה להם בעבודה, מבלי לתת את הדעת על ההתאמה האישית שנדרשת כדי למקסם את התשואה. אני כאן כדי להראות לכם כיצד אפשר לשנות את התמונה ולהפוך את קרן הפנסיה שלכם לכלי עוצמתי שמשרת אתכם. ההפסד כאן יכול להיות דרמטי בגילאים צעירים עקב הטווח הארוך שבו יש פגיעה ויכול להגיע אפילו להפסד של 1 מיליון ש"ח ומעלה.

 

התאמת קרן הפנסיה לצרכים האישיים שלכם

העולם הפיננסי הוא מורכב ודינמי, ולא כל אחד מבין את ההשלכות של מסלולי ההשקעה והניהול השונים המוצעים בקרנות הפנסיה. ההתאמה האישית לקרן הפנסיה שלכם היא המפתח להצלחה כלכלית ארוכת טווח. אני מתאים את המסלול הנכון עבורכם בהתאם לגילכם, עיסוקכם, רמת הסיכון שאתם מוכנים לקחת, וכמובן, הצרכים האישיים והמשפחתיים שלכם. חשוב לזכור שאפילו הבדל של אחוז אחד בתשואה יכול להוביל לשינוי מהותי בסכום הפנסיה שתקבלו בפרישה. כמו כן בעלויות ניהול השונות ובין החברות השונות.

 

ברירת מחדל? לא לכולם

המסלולים המוצעים כברירת מחדל בקרנות הפנסיה מכוונים לדפוסי השקעה פסיביים יחסית, ומיועדים לאוכלוסייה רחבה. אבל האם אתם באמת רוצים להיות חלק מהסטטיסטיקה? אנשים רבים לא מודעים לכך שהם יכולים לשפר את מצבם הפיננסי בצורה דרמטית אם רק היו בוחנים לעומק את מסלול הפנסיה שלהם ומבצעים את ההתאמות הנדרשות. במקום להסתפק במועט, בואו נבנה יחד מסלול מותאם אישית שיעבוד בשבילכם ונראה לכם כמה אתם מפסידים שאתם לא עושים זאת.

 

מסלולי השקעה: לא כל מסלול מתאים לכל אחד

ישנו מגוון רחב של מסלולי השקעה בקרנות הפנסיה, אך לא כל מסלול מתאים לכל אחד. אם אתם בני 40, אתם כבר באמצע הדרך לפרישה, וכאן נכנסת לתמונה השפעתו הקריטית של מסלול ההשקעה שבחרתם. לדוגמה, בחירה במסלול עם תשואה של אחוז אחד בלבד יותר בכל שנה בממוצע יכולה להוסיף 40% לסכום הפנסיה שלכם בגיל הפרישה, ובכך להעניק לכם ביטחון כלכלי לשנים רבות. אני עוזר לכם לבחור את המסלול האופטימלי שיניב את התשואה המירבית ואת דמי הניהול המועטים ביותר שניתן לקבל בהתאם לנסיבות האישיות שלכם.

 

החיסכון הפנסיוני כהשקעה לעתיד

קרן הפנסיה שלכם היא לא רק מכשיר חיסכון לפרישה, אלא גם ביטוח שארים שמבטיח הכנסה לבני הזוג במקרה של מוות, וביטוח לאבדן כושר עבודה שיגן עליכם במקרה של פגיעה ביכולת ההשתכרות. לכן, חשוב להתייחס לקרן הפנסיה לא רק כאל "חיסכון פסיבי", אלא כאל השקעה ממשית לעתיד שלכם ושל משפחתכם. אני מוודא שהקרן שלכם מותאמת לצרכים הנוכחיים שלכם, וכמובן גם לאלו העתידיים.

 

הפער בין מסלולי הפנסיה: מה שאתם עלולים להפסיד

כשמדובר בקרן הפנסיה שלכם, הפערים בין מסלול אחד לשני יכולים להיות משמעותיים. שינוי קל במבנה ההשקעות, בהוזלת דמי הניהול או במעבר לקרן פנסיה עם ביצועים טובים יותר, יכול להניב תוספת של מאות אלפי שקלים עד גיל הפרישה. במקרים רבים, אני מזהה הזדמנויות לחיסכון ולרווח שיכולים להגיע לסכומים של מיליוני שקלים לאורך השנים. לכן, אל תשאירו את הבחירות שלכם ליד המקרה ובוא לבדוק כעת את האפשרויות עבורכם ללא התחייבות וללא עלות, תכתבו לנו

 

דוגמא מהשטח: איך חסכנו 400,000 ש״ח ללקוח בן 50

לפני כמה חודשים הגיע אליי לקוח בן 50, שהייתה לו קרן פנסיה בביטוח מנהלים, כפי שהוקצתה לו במסגרת עבודתו. לאחר בחינה מעמיקה של מצבו הפיננסי והמסלול שבו נמצא, הבנתי שניתן לשפר משמעותית את מצבו. בעזרת ניתוח כלכלי מפורט, הצלחתי לזהות מסלול חלופי בקרן פנסיה שיכול להוזיל את עלויות הניהול בכ-200,000 ש"ח, וכן להניב תשואה טובה יותר בשווי של עוד 200,000 ש"ח עד גיל הפרישה. בסך הכל, בזכות התאמת המסלול, חסכנו לו כ-400,000 ש"ח. זהו ההבדל בין להישאר במסלול ברירת מחדל לבין לעשות את הבחירות הנכונות בליווי מקצועי. כמו כן הוצאת סכום הוני מהביטוח וחלופות של תוכניות אטרקטיביות יותר עבורו

 

חשוב להכיר: ביטוח שארים ואובדן כושר עבודה

קרן הפנסיה אינה רק אמצעי לחיסכון לגיל הפרישה. חשוב לזכור שהיא כוללת גם רכיבים ביטוחיים חשובים כמו ביטוח שארים ואובדן כושר עבודה. במקרה של מוות מוקדם, בן או בת הזוג והילדים שלכם יהיו זכאים לפנסיה חודשית לכל חייהם, מה שמבטיח את רמת החיים שלהם גם לאחר לכתכם. בנוסף, בקרן הפנסיה קיים כיסוי לאובדן כושר עבודה, שמגן עליכם במקרה שלא תוכלו לעבוד מסיבה כלשהי. לכן, בחירת המסלול הביטוחי הנכון בקרן הפנסיה שלכם היא קריטית לא רק עבורכם, אלא גם עבור משפחתכם.

 

איך לבחור את המסלול הנכון?

בחירת מסלול הפנסיה צריכה להתבצע בהתאם לצרכים האישיים שלכם, לתוכניות העתידיות, לטווח ההשקעה עד לגיל הפרישה, התכניות לפרישה שלכם וביטוחים נוספים הקיימים לכם ולפי לגיל, ולעיסוק. למשל, אם אתם בגילאי ה-40 או ה-50, חשוב לבחון מחדש את מסלול ההשקעה שלכם כדי להבטיח שאתם לא מפסידים הזדמנויות לצבירת תשואה נוספת. תוספת של אחוז תשואה אחת בלבד יכולה להוביל לתוספת משמעותית של מאות אלפי שקלים עד גיל הפרישה. בנוסף, יש לקחת בחשבון את עלויות הניהול של הקרן, שכן הוזלה של עלויות אלו יכולה להוביל לחיסכון ניכר.

 

מקסום התשואות בקרן הפנסיה

לבסוף, חשוב להבין שניהול אקטיבי ונכון של קרן הפנסיה אינו מסתיים בבחירת מסלול. יש לעקוב אחר התשואות, להשוות את ביצועי הקרן עם קרנות אחרות בשוק, ולהתאים את המסלול במידת הצורך. כמו כן, מומלץ לנצל הטבות מס הקיימות ולבחון אפשרויות להשקעות נוספות על בסיס הצרכים והיעדים הפיננסיים שלכם. בעזרת ליווי מקצועי, תוכלו להבטיח שאתם עושים את המיטב עם הכספים שהשקעתם לאורך השנים.

 

פנסיה מותאמת – השקעה קטנה עם תשואה גדולה

אם אתם משאירים את ניהול קרן הפנסיה שלכם בידי המזל או ברירת המחדל, אתם עלולים להפסיד הזדמנויות רבות. באמצעות ניהול מושכל של הקרן, אפשר למקסם את הפוטנציאל הכלכלי שלכם. כאמור, אפילו תוספת קטנה בתשואה יכולה להצטבר למאות אלפי שקלים, שיכולים לשמש אתכם באורח חיים טוב ונוח יותר לאחר הפרישה. כשיודעים איך לנהל את ההשקעות והקרנות, ההשפעה יכולה להיות דרמטית.

 

מה אתם יכולים לעשות עוד היום?

כאן מגיע החלק שבו אתם נכנסים לפעולה. אל תמתינו עד שיהיה מאוחר מדי – עכשיו זה הזמן לקחת שליטה על קרן הפנסיה שלכם ולהבטיח את העתיד הכלכלי שלכם ושל בני משפחתכם ואת הפרישה הכלכלית שלכם. אני מזמין אתכם ליצור איתי קשר עוד היום, דרך וואטסאפ או טופס לידים באתר, כדי שנוכל לבחון יחד את האפשרויות הפיננסיות שלכם ולהתאים את המסלול המושלם עבורכם. המקומות מוגבלים, אז אל תחמיצו את ההזדמנות לשפר את חייכם הכלכליים. הבדיקה היא ללא עלות וללא התחייבות כתבו לנו עכשיו