ביטוח סיעודי קופת חולים כללית
רכישה של ביטוח סיעודי מקופת החולים עשויה להיות ההחלטה הכלכלית מהחשובות שתבצעו בחייכם, כאשר רבים אינם מודעים לחשיבות הרבה שבביטוח הזה בעת הצורך. כשמדובר על ביטוח סיעודי קופת חולים כללית אינה שונה בהרבה משאר קופות החולים, כאשר השוני העיקרי בין הפוליסות הוא בגובהם של הפרמיות הנגבות מהמבוטחים. ביטוח סיעודי קופת חולים כללית וקופות אחרות מספק מענה כספי במקרה של סיעוד רק למשך 3 – 5 שנים בלבד, כידוע לנו מצבים סיעודיים נמשכים לפעמים לכל החיים וחשוב לתת מענה בביטוח פרטי ולשלב את הביטוחים על מנת לקבל מענה לכל החיים. סוכן ביטוח ומנהל פיננסי אישי רפאל כהן יסייע לכם לשלב בין הביטוחים על מנת לשלם הכי פחות שאפשר ולקבל מענה הכי רחב שאפשר במקרה חלילה של מצב זה, למצות את הזכויות שלכם בתוך הפוליסה ולהבין לעומק למה אתם זכאים כחברי קופת חולים.
מה מציעה קופת חולים כללית בנוגע לביטוח סיעודי?
בשנת 2016 נכנסו לתוקפן תקנות חדשות באשר לתנאי הזכאות של מבוטחים בביטוח הסיעודי שבמסגרת קופת החולים, מה שאומר שבכל קופות החולים תנאי הזכאות לתגמולי הביטוח וכן הסכומים ותקופת התשלום, יהיו זהים. השוני בין הקופות הוא כאמור בדמי הביטוח החודשיים, וכן באיכות השירות, וכדאי לדעת כי ביטוח סיעודי קופת חולים כללית זכה בפרס מדד השירות בשנת 2015, כאשר המדדים היו באשר למהירות שבה טופלו התביעות כנגד הביטוח ואחוזי התביעות שאושרו בפועל.
היכרות מעמיקה עם תנאי הביטוח ועם הזכויות המגיעות למבוטח, היא קריטית כשמדובר בהגשת תביעה, ולכן נדרש שירות בניהול התביעה ממומחה כמו רפאל כהן מנהל פיננסי אישי ובשילוב של עורכי דין המומחים בתביעות סיעוד מחברות ביטוח בעת הצורך.
במה יכול לסייע סוכן ביטוח פנסיוני ומנהל פיננסי אישי בעניין ביטוח סיעודי?
ההצטרפות לביטוח סיעודי, כמו הצטרפות ורכישה של כל מוצר ביטוח שהוא, כרוכה במילוי של טפסים רבים והיא דורשת בקיאות רבה באשר לתנאים והזכויות שמעניק הביטוח לרוכש אותו. גם אנשים צעירים יכולים כמובן לרכוש את הביטוח הסיעודי, אבל כאשר מדובר באנשים מבוגרים חשוב עוד יותר לקבל את הביטוח הכי מתאים עבורכם ובהתאמה אישית עבורכם וכן שילוב על מנת לקבל את הביטוח הטוב ביותר ויימשך לכל תקופת החיים, בהיר ובמחיר הוגן שישתלם למבוטח. סוכן ביטוח פנסיוני ומנהל פיננסי אישי כמו רפאל כהן הוא האדם המתאים למיצוי זכויות בביטוח סיעודי, ולקבלת הסברים מפורטים וכלים למיצוי הזכויות בביטוח. כמו כן אנו מטפלים ןמנהלים תביעות מול חברות הביטוח ללקוחות שהביטוח לא מתנהל דרכנו בתשלום עפ"י המפורט במחירון שכר טרחה המפורסם באתר. פנו אלינו עוד היום לפרטים נוספים
מידע נוסף:
כחלק מתכנון פיננסי שאני מבצע ללקוחותיי ומניסיון אישי, אנו שוקלים הגנות פיננסיות למקרה של סיעוד וכאן אני משתף אתכם קצת בתהליך ובאפשרויות:
ראשית הגדרת אדם סיעודי בכל גיל – חולה סיעודי הוא אדם הסובל מבעיות רפואיות קבועות המונעות ממנו לתפקד בחיי היומיום, הנזקק לסיוע ולעזרה בביצוע רוב הפעולות היומיומיות,
עלות הטיפול באדם סיעודי יכולה להגיע למליון ₪!
החזקת מטפל בבית + הוצאות נלוות למצב סיעודי לתקופה של כ – 8 שנים,
כרוכה בעלות של כ- 8,000 ₪ – 9,000 ₪ לחודש.
עלות השהות במוסד סיעודי היא כ – 16,000 ש"ח לחודש.
מכאן, שעלות מערך סיעודי לאדם יכולה להגיע להוצאה של כ- מיליון ₪ ומעלה!
הגורמים בישראל שמשתתפים בעלות המימון הסיעודי וגובה ההשתתפות:
ביטוח לאומי, משרד הבריאות, קופת חולים וביטוח פרטי.
ביטוח לאומי ומשרד הבריאות:
מעניקים תמיכה לחולים סיעודיים כחלק ממערך הזכויות שזכאים להם אזרחי ישראל
(קצבת סיעוד, "קוד" משרד הבריאות).
קופות החולים באמצעות חברות הביטוח:
מציעות תכניות סיעוד פרטיות הנרכשות באופן קבוצתי בעלות מוזלת, לתקופת פיצוי מוגבלת – עד 5 שנים וכוללות סכומי פיצוי/שיפוי מוגבלים – עד 5,500 ש"ח. ניתן לרכוש ביטוחים אלה בכל בכל גיל בכפוף להצהרת בריאות.
למי שמתאפשר ויכול לעמוד בהוצאה החודשית של הביטוח, עדיפות לכניסה בגיל צעיר, אבל גם בגיל מבוגר אפשרי רק בעלות גבוהה יותר.
מציעות תכניות סיעוד הנרכשות באופן פרטי בכפוף להצהרת בריאות, כאשר ניתן לבחור מסלולי פיצוי, מסלולי תקופות המתנה, סוג פרמיה (קבועה או משולבת), וסכומי פיצוי שונים לבית או מוסד.
כמו כן, פוליסות פרטיות כוללת ערכי סילוק. כלומר גם אם יש הפסקת תשלום צברתם סכום ביטוח לרשותכם.
גם מבוטחים בביטוח סיעודי של קופ"ח מכוסים במקסימום על 5,500 ש"ח לחודש למשך 5 שנים בלבד!
מה עושים עם הפער? – כ 3,000 ש"ח למשך 5 שנים לחודש ולאחר מכן כ- 8,000 ש"ח לחודש לכל החיים?
ביטוח להשלמת המערך הסיעודי הקיים:
ניתן להתאים לכל לקוח את סכומי הפיצוי החסרים לו בכמה אפשרויות ובגמישות:
סכום הפיצוי – מהו גובה הפיצוי החודשי שהמבוטח מעוניין לקבל?
פיצוי חודשי הנע בין 2,000 ל – 20,000 ₪ אפשרי בכל חברת ביטוח.
תקופת הפיצוי – לכמה שנים הלקוח מעוניין לקבל את הפיצוי?
האפשרויות העומדות בפניו: 3 / 5 / 8 / 10 שנים / כל החיים.
תקופת המתנה – החל מאיזה תקופה לאחר קרות מקרה הביטוח המבוטח מעוניין
לקבל את הסכום הפיצוי שבחר?
יכול לבחור לקבלו לאחר: 30 יום/ 45 יום / 60 יום /36 חודשים /60 חודשים.
מסלול הפרמיה – האם המבוטח מעוניין בפרמיה קבועה או משולבת?
ערך הסילוק – מנגנון הייחודי לפוליסות פרטיות – מנגנון שמאפשר למבוטח להפסיק את תשלום הפרמיה ולצבור גמלת פיצוי חלקית.
בעת מצב סיעודי – תביעה מחברות הביטוח היא משימה מורכבת המושפעת ממס' גורמים ואדם במצב סיעודי אינו יכול לעמוד במשימות אלו ולכן חשוב להתנהל עם משרד שמבצע גם את תהליך התביעה ומשלב עו"ד בעת הצורך כמו שמשרדי מבצע.
לסיכום – על מנת לא לצרוך את ההון המושקע או לקבל פתרון למי שאין הון למקרה זה יש מגוון פתרונות אפשריים.
מוזמנים לכתוב לי למידע נוסף או לשאלות וככל שהגיל מוקדם כך טוב יותר